Kettős céllal rendezett ünnepséget Alapítványunk 2011. november 26-án az SZKT Pulz utcai kocsiszínében. Egyrészt az Index.hu Fórum ---Szeged (tömeg)közlekedése--- topikjának 10. születésnapját ünnepeltük, másrészt pedig útjára indítottuk legújabb projektünket, amivel hamarosan minden, közösségi közlekedést használó szegedi találkozni fog.
A rendezvény bevezetőjeként a meghívott vendégek, ős-topiktagok, önkéntesek és a sajtó képviselői számára Bóka Krisztián László kurátor ismertette a szegedi közlekedésbarátok megszerveződésének folyamatát. Rámutatott arra, milyen jelentős szerepet játszott a fent említett topik az Alapítványunk létrejöttében, és milyen fontos máig is a közlekedésbarátok közötti kapcsolattartásban. Ezután röviden ismertetésre kerültek a 656-os Bengálin eddig elvégzett munkálatok, valamint a jövőre vonatkozó terveink is.
A 2012-es évnek az első szegedi Bengáli megérkeztének 50. évfordulója lesz a legfontosabb eseménye, melyről az alapítvány természetesen szeretne megemlékezni, emlékkönyv és kiállítás formájában.
Az előadás végén kerültek átadásra díjaink, melyeket legkiemelkedőbb segítőink vehettek át. A díjazottak Komáromi Dávid és Simenszky Dávid voltak.
Előbbi, mint "A 2011-es esztendőben a 656-os villamoson végzett munkálatok legaktívabb résztvevője", egy oklevelet és egy - Papdi Balázs fotójának felhasználásával készült - faliképet vehetett át, utóbbi pedig, mint "A Közlekedési Emléktár Alapítvány legszorgalmasabb segítője 2011" egy emlékplakettel és az Indóház Könyv- és Lapkiadó jóvoltából egy egyéves Indóház előfizetéssel gazdagodott.
Már a prezentációban szó esett alapítványunk legújabb kezdeményezéséről. A "Velünk élő járműveink" program keretében a szegedi közösségi közlekedési eszközök egy-egy matricát kapnak, amelyen mintegy bemutatkoznak az utasaiknak, elmondva legfontosabb adataikat, élettörténetük jelentősebb állomásait.
Az első két matrica két különleges járműre került fel. Az SZKT járművei közül a 813-as Bengálira, amely az egyetlen, eredeti sárga színét máig megőrzött szegedi FVV villamos. A Tisza Volán járművei közül pedig a BOS-770 rendszámú Ik 260-asra esett a választás. A busz különlegessége, hogy élete egy szakaszában vasúti jármű volt egy kísérletsorozat részeseként. A kísérletek nem jártak sikerrel, visszaépítették autóbusszá, és mára semmi sem mutatja rajta ennek a nagy kalandnak az emlékét - kivéve immár az általunk elhelyezett matricát.
A matricák felhelyezése után egy igazán alkalomhoz illő, félig busz félig villamos formájú torta elfogyasztásával köszöntöttük a topikot 10. születésnapja alkalmából, majd egy rövid körutat tettünk a kocsiszínben.
Ezután pedig következett az a programpont, ami nyilvánvalóan sokak számára a nap fénypontját jelentette.
Ez pedig nem volt más, mint a Bengális villamosozás, amit természetesen a 813 fedélzetéről élvezhettünk. A különjárat útvonala szép hosszúra sikeredett, bejártuk az aznap bejárható teljes vonalhálózatot. Útvonalunk a következő volt: Szeged Plaza - Anna-kút - Fonógyári út - Anna kút - Kecskés - Tarján - Anna kút - Szeged Plaza. Ez a szép hosszú útvonal Bengáliról és novemberről lévén szó némi átfagyással is együtt járt. Ennek kezelésére a szegedi közlekedésbarátok életétől elválaszthatatlan Boci tejivóban nyílt mód a villamosozás után.
A rendezvény lebonyolításában óriási segítségünkre volt Benkő Katalin és Sudár Anita melyért örökre hálásak leszünk!
Vissza a Főoldalra
Az oldalon szereplő képek kizárólag az alapítvány engedélyével használhatóak fel!
Copyright | Közlekedési Emléktár Alapítvány - Szeged | 2008