Az AVD 741-es rendszámú Ikarus 266 típusú autóbusz
Az AVD-741 (eredetileg BU 37-57) alapítványunk második járműve.
A 656-os Bengáli megvásárlása után egy autóbusz beszerzését tűztük ki célul. Úgy döntöttünk, a megőrzendő jármű egy
Ikarus 266-os lesz, mivel ez a típus 2009-ben már erősen kihalófélben volt, ugyanakkor viszonylagos egyszerűsége miatt
hosszabb távon is biztosíthatónak látjuk üzemeltetését.
A típus kiválasztása után igyekeztünk kideríteni, maradt-e még belőle felújítható állapotú, lehetőleg Csongrád megyei
kötődésű példány. Végül sikerrel jártunk, így a Tisza Volán Zrt. egyetlen megmaradt Ik266-osára esett a választásuk,
melyet 1982-ben gyártottak és több mint két évtizedes Szeged környéki szolgálat után 2005-ben a makói üzemegységtől
selejteztek. Szerencsénkre nem vágták szét, a szegedi repülőtérre került, itt találkoztunk vele mi is először.
A jármű felmérésekor megállapítottuk, hogy korának megfelelően több helyen rozsdásodik, utastéri berendezése pedig
gyakorlatilag teljesen hiányzik. Kellemes meglepetés volt, hogy a több évi mellőzöttség ellenére motorja minden erőlködés
nélkül elsőre indult, a busz önerőből teljesen mozgásképes volt.
Buszunk életében az új időszámítás 2010. májusában kezdődött, ekkor került a tulajdonunkba.
Első nyilvános megjelenése 2010. június 5-én az SZKT Közlekedési Gyereknapján volt, ahol egy közlekedéstörténeti kiállítást
rendeztünk meg benne. Elmondhatjuk, hogy a kiállítás és a busz is nagy sikert aratott a látogatók körében.
Buszunk 2010. októberében látogatást tett az alapítványt népszerűsítő közönségnapon az SZKT Csáky utcai trolitelepén.
Célunk a busz gyártáskori állapotban történő felújítása. Szűkös anyagi lehetőségeink miatt tevékenységünk egyelőre az
állagmegóvásra, illetve a beépíthető pót- és cserealkatrészek felkutatására korlátozódik.
Vissza a Főoldalra
Az oldalon szereplő képek kizárólag az alapítvány engedélyével használhatóak fel!
Copyright | Közlekedési Emléktár Alapítvány - Szeged | 2008